lørdag 18. oktober 2014

Noen høst tanker....

Hei igjen !

Litt tid over i helga og hvorfor ikke blogge litt?

Sommern er definitivt over, ikke minst skjønner du det når du er i hallen igjen... Før nå er vi på allvor igang og det med hele klubben. Onsdag blir det ordinær treningstid  20.30-22.00, den er møkk men slik er det når du blitt eldre. Nå Legger vi in lit aktivitet i forkant og velger ofte og spille ca 1 time og vi spiller om vandt. Det var kanskje ikke helt det store for en tid tilbake men nå er gutta 16, helt plutselig er det mer vinner vilje og det pleier og bli skikkelige kamper....

Golf sesongen har vart halv veis, min makker og en av mine nærmeste venner i tillegg, har bygget hus og da blir det lite tid over for golf, så det har blitt Tirsdagsgolf på Holtsmark 1 ggr i uken og det er det med noen bonus runder i Sverige, Scotland får ikke besøk denne høst heller.... Men jeg startet på 8,3 og avslutter med 7,7 med 24 tellende hcp runder, det må sies vare bra. Det er slik at om du ikke er i s.k buffer sone så må du skrive deg opp i hcp og for meg er det 0,1 så med 24 tellende runder er -6 bra syns jeg. Videre har jeg knekt noen koder med driver samt fått noen flere slag i bagen, fremst wedgeslag. Så egentlig fin sesong allikevel!

Høsten handler om mye jobb i klubben, jeg har hatt mitt i den rollen jeg har som sportslig leder, men det blir vanskeligere og vanskeligere dette med trenere og oppfølging av dem. Nå går det definitivt på siste året som trener og kommende sesonger blir det andre oppgaver og da finnes det mye mer tid og man er liksom ikke låst mot et lag, i mitt fall G 97/98..... Har mange ideer og har droddlet litt med Bjør Erik som selvsagt har en del input, vi tenker veldig likt om mye og det samarbeidet kommer klubben nyte godt av.

Ingen tvil om at den formelle kompetansen faglig er lav i klubben, tenkte på det idag på minirunden. Her går det og det i noen år, sen må andre in. Det er ofte jeg har samtaler med foreldre som vart trener for kids i starten og fulgt dem men så stopper det opp, kravspekken på og utvikle spillere/spilleren blir helt annerledes og det er her vi som klubb må kunne bidra men trenere står ikke på kø, tvertimot! Så parrallellt må en form for utbilning til, en trenere må gå gradene likt en spiller.

OG vi må ha gode trenere i fra begynnelsen, vi ligger etter på teknikken med flere lag, hvorfor det?
Frem for alt må det finnes en mer langsiktig planering hos den enkelte trener, man må gi utvikling tid. Selv har jeg vart i klubben og trent 3 lag, ikke 10...... Du må gi ting tid og du må stå distansen i med og motgang. Det finnes ingen hokus pokus formel.

Det handler oftest om en ting-Hard Arbeid!!

Vi har blitt en Salming klubb! Det er kult, intet ont om Umbro men det er ikke kult. Var nede på minirunde idag og nå begynenr vi se Salming litt her og der. Få skjønner nok hvilken jobb det er og bytte leverantør og ikke minst sette sammen et helt nytt drekt oppsett for hele junioravdelningen. Vår kule og fete klubb kolleksjon jobbet vi med en hel kvell i juni, nettopp den dagen var det et sykt regnvær og husker den kvelden godt. Vi kranglet mye da om modeller og farver, så syns du kolleksjonen suger, får du kjefte en del på meg :)

Noen rader der på denne grå lørdag...

Caj Kingen Holm










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar