lørdag 31. august 2013

Its al about comitment.....

Bra Sjøkan, du er loket! Da blir det opp til meg, Ånden og Gerilja 1 at følge opp, så det blir noe å lese her på sidene....

Vi skriver 31 august, ferien er over, vi går mot høst. Høst er innebandy og sommer er ferie fra Innebandy. De siste 2 sesongene har jeg vart så sliten etter innebandy sesongen at jeg regelrett følte for å kaste opp på hele greia. Dette har jeg blitt klar over og melder meg derfor ut sommerstid, trenger hvilen, distansen, roen.. Rett og slett lade om skikkelig. Noen mener sikkert vi ikke har så mye som sliter på oss i G 98 da det gått ganske bra. De kan ikke ha mer feil! Det er ingen hokus pokus, det handler enkom om otrolig mye hardt arbeid fra en spillertropp på 20 man og en leder stab på 3 der i tillegg vi får hjelp av foreldre med det vi ber om. Det er ALL IN !!

I en 5 års plan så blir det alltid en prossess, ting forendrer seg. Jeg sjøl har nok endret meg betraktelig som trener, å trene Kids nå er noe helt annet en da jeg gjorde det hjemme i sverige og senest i Sjøstad. Egne personlige mål, egentrening, full fokus på trening, det låg der alltid i bunn. Jobben min var å vare trener!!  For gutta gav allt, de hadde et mål med det de gjorde!! Alt er forendret nå, gutta blir kjørt til dørra i hallen, de har alltid det seneste av køller og de har det bra. Men skjønner de virkelig hvorfor de nettopp spiller innebandy? Hva er målet med å bruke så sykt mye timer på noe de kanskje ikke har noen målsetning med.

Det er et generelt spørsmål av meget stor vikt.....

På veien har vi tatt noen valg og for foreningen,  banebrytende ting, gutta har gjort detsamme!  Jeg mener at 80 % av gutta mine er HARDCORE innebandy, for de trener og som de trener. De stiller opp og det motiverer meg så grenseløst år etter år.... Når du i tillegg har Jarle,Vidar, Eystein , Pål mfl tett innpå så blir det rød løper for Kingen...

Men når våren kommer er du sliten, da trenger du distansen fra hele greia. For det er ALL IN og det koster..

Jeg ville skrive litt om dette for det kommer alltid opp-Talent, Teknikk, Taktikk, youl name it, det handler i grunn og bunn om en ting-Hardt arbeid, noe veldig mange i innebandy Norge IKKE gidder å bruke tid på dessverre. Andre Sveen skrev litt om dette og jeg holder med... derfor gjør i hvert fall vi i G98 noe med det, hvor mange G15 lag i landet har kjørt forsesong siden slutten av mai måned...

En en gang- Gutta er Hardcore Innebandy. King er stolt....

Nå kan man ta opp en del interne storys knyttet til vårt A-lag som vart gjennom åren men her velger jeg kledsomt å moderere meg noe. Klubben tog et valg at virkelig satse med å engasjere en så meritert trener som Bjørn Erik. Han satte tidlig krav, her var det ALL IN..... dette kanskje ikke passet in i hodene til noen spillere for det var liksom greit og ha særavtaler og litt nice frihet, mye handlet om  meg, meg meg og mitt, mitt, mitt..... Nå er det andre buller og jeg elsker hvert sekund av det, derimot savner jeg de som valgt å forsvinne. Men KLUBBEN har gått ALL INN og virkelig satset. Det står det respekt av. Mye mas om opprykk og Elite serie, men skjønner mer av det å bygge en treningskultur, for der er jeg hver dag med våre gutter. Sånt tar tid og det må ta den tiden det tar.....

Det er litt tøffere tider, jobber står ikke i kø, spiller vervninger blir tøffere. Vi har ikke så mye dollar å erby, vi bor der vi bor (ikke urbane kule Oslo typ) Vi må produsere og bli selvforsynende, litt som et kollektiv :)

Nor 92 som klubb fortjener all cred den kan få, det er klubben i mitt hjerte år etter år....

Vi hørs snart igjen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar