torsdag 24. oktober 2013

Torsdags Mix

Hej igjen!

Visste du at når jeg flyttet til Norge 1998, da kostet en enkel Grandiosa ca 23 kr og den var på 600g. Nå koster den nærpå 40 kr og er på 520g!! Dette er noe jeg irriterer meg over!!  Høye prisen SAMT sette ned vekta, joda, mye vill ha mer. Se på norges rikeste og du finner mange der i toppen som handler med nettopp mat!!

Mulig jeg ikke skall leke forbruker expert i bloggen min, men syns virkelig det er verdt å nevne..

Igår såg jeg på Zlatan og såg magi!! 3-0 scoringen er en syk sak som jeg vill dere skall kikke på, bruk linken nede. han hadde i tillegg en syk scoring i helgen i league 1.... den mannen oser klasse!!!

http://www.youtube.com/watch?v=NLCPcrCiHFk

Mye trening og terping om dagen med 98/97 gjengen. Kamp sesongen har ikke riktig startet enna på allvor men det som spilts har vunnets med overbevisende spill der vi viser opp en offensiv rørlig innebandy med masse plassbytten samt veggspill. Utrolig moro å se på trening. Det er mange år vi lagt ned på bevegelse og terping av løpveier, endelig begynner poletten ramle ned hos flertallet :)

Unge spillere er opptatt av poeng, scoring er poeng!  MEN assist er også poeng. Skall du produsere jevnt så må du ha omtrent like mye assist som scoringer syns jeg. Det sier noe om deg som spiller.... Visst finnes det super snipers som får avslutt rollen oftere og visst finns det spillere som hellre centrer. det som har skjedd i det spillet vi nå prøver å få til er at flere produserer mål som assist. Men det klareste foreedringen til nå er at vi er mye mer effektive. Vi tar ikke første mulighet som ofte kanskje er litt dårligere. Vi maler på!!

På 3 kamper ( 2 G17 1 G15) har vi ca 45-50 % uttelling!!! Det er høyt!!!

Ellers må jeg si at jeg i ihvertfall ikke skulle komme på tanken å kjøpe en bruktbil av mupparna Siem/Hallen. At kløne det til så til de grader er bra gjort. Drillo kunne fått ga av etter de 2 siste kampene med verdighet, nå kommer det bli litt kleint om mannen skall hedres etterhvert...

Ska vi vare ærlige så burde kanskje Drillo skjønt dette sjøl mye tidligere etter at så grusomt gått på grunn i en av historiens svakeste kval grupper. Jeg minnes trekninga jeg, det var jubel i stua hos de fleste, nå er lyden i pipen en annen....

Sweden derimot leverer! Det blir play off mot Portugal over 2 kamper. Føles litt som Ronaldo VS Zlatan...
Helt åpent, en VM plass i Brasil til vinnern, for en opplevelse om vi klarer det!! MEN det blir tøfft....

Er fullstendig hekta på Gull feber, for en serie og en av Discoverys største succèr gjennom tidene....

Var på byen forrige helg med jobben, det var ikke i går og kommer sikkert ikke skje i morgen igjen.....

Idag var det skole turnering i innebandy, en tradisjon vi tatt opp etter noen år i dvale, stor interesse for innebandy så her må vi følge opp.... Moro var det!!

Caj Kingen Holm


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar